Firma w której pracujesz lub masz własną postanowiła zaistnieć w Internecie.
Została założona strona internetowa by przyciągnąć więcej klientów. Wkroczyć na nowy rynek. Rzadko kto ma teraz czas by przyjść zobaczyć, obejrzeć czy dopasować produkt. Najpierw jest orientacja na rynku czy dany produkt jest dostępny i w jakiej cenie bądź usługa.
Na pewno chcesz by Twoja firma była jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. By jak najwięcej osób odwiedzało witrynę Twojej firmy. Zainteresowała się produktami czy usługami, które posiadasz. Pomoże w tym pozycjonowanie strony WWW.
Właściwie czym jest samo pozycjonowanie?
Jest to działanie mające na celu zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania strony internetowej.
Wyobraź sobie, że jedziesz do innego miasta w delegację czy w sprawach prywatnych. Korzystasz z wyszukiwarki by na przykład znaleźć stację benzynową czy sklep o konkretnym wyposażeniu.
Wpisujesz hasło do wyszukiwarki i pojawia się lista stron internetowych.
Wyszukiwarka pokazuje tylko co to najlepiej według niej pasuje do wpisanego hasła.
Pierwsze wyniki wyszukiwania są reklamami płatnymi. Występuje możliwość zakupu by w wynikach wyszukiwania pojawiła się jako pierwsza twoja firma lecz nie ma takiej konieczności.
Poniżej reklam płatnych pojawiają się tzw. naturalne wyniki wyszukiwania. Nie zostały one opłacone firmie Google.
Natomiast nie jest to schemat, który występuje zawsze. Zdarzyć się może inaczej w przypadku gdy zostanie wyszukana nasza lokalizacja wówczas wyszukiwarka pokaże wyniki z danego miasta. Pojawić się może więcej płatnych reklam z danej profesji. To jest tak zwane wyszukiwanie lokalne.
Na przykład Mechanik Wrocław, Dentysta Poznań czy Jubiler Katowice.
Dodatkowo przy powyższym wyszukiwaniu uzyskamy trochę więcej informacji. Opinie osób, które odwiedziły Dentystę w Poznaniu oraz ocenę usługi. Znajduje się dokładny adres i numer telefonu na który od razu można skontaktować się. Dla zmotoryzowanych mapa Google wskazuje gdzie w danym mieście znajduje się na przykład Mechanik i widnieje trasa dojazdu.
Kolejność stron internetowych, która wyświetla się nam w wynikach wyszukiwania nie jest wcale przypadkowa.
Pomijając płatne reklamy, one zawsze będą na samej górze w wynikach wyszukiwania. Znajdują się strony będące najlepiej dopasowane do wpisanego przez nas hasła. To algorytm Google decyduje o tym. Oprócz firmy Google nie jest on dla nikogo dostępny.
Czynniki mające wpływ to: treść i jej działanie oraz popularność strony w Internecie.
Treść i jej działanie czyli ilość umieszczonych artykułów. Częstotliwość dodawania artykułów, czy to raz na tydzień czy raz na 3 dni ma to znaczenie. Słowa kluczowe występujące w kodzie strony internetowej oraz w treści artykułu. Szybkość ładowania strony internetowej. Dopasowania do przeglądarek i smartfonów. Optymalizacja strony w kodzie HTML. Umieszczenie linków do naszej strony przez osoby trzecie. Polecanie na blogu poprzez dodanie linku. Obecność na portalach społecznościowych. W tytułach artykułów umiejscowienie słów kluczowych znajdujących się w kodzie strony internetowej.